Két kerékkel több vagy kevesebb van nekik?


Ahogy már az októberi hírekben is hallható volt, november végén megszűnik a MOL-Bubi. Amikor 2014-ben elindult ez a bérbicikli program, minden oldal elismerően bólintott, hogy végre a biciklis közlekedés első igazán érdemi lépését megtette a Tarlós István vezette Főváros. Sőt. 2017-ben ötéves fenntartási kötelezettséget vállalt a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) forrásából történő bővítésekor. Elértük 2019-et, amikor a balliberális-öko-zöld-.... konglomerátum megkapta a Főváros és számos kerület vezetését azzal az ígérettel, hogy ők sokkal zöldebbek lesznek, sokkal többet tesznek a pl. a biciklisekért.
Itt Újbudán is szerepelt az ígéretek között, hogy folyamatosan bővítik a kerékpáros közlekedési hálózatot. Ennek az élére a Momentum két élharcosa Orosz Anna és Bedő Dávid  ugrott. Büszkén posztolták a Facebook-on a kitett táblákat, a véletlenszerűen felfestett bringasávokat. Aztán csend.
Karácsony által vezetett Főváros először dicsekedni próbált, hogy havi 100 forintra csökkentette a MOL Bubi árát, bevezette az online regisztráció lehetőségét. A Fővárosi Önkormányzat közlése szerint a regisztrált Bubi-felhasználók száma 100 ezer fölé emelkedett. Idén tavasszal már rugalmasabb használatot ígértek (mobilapplikációs bérlésről, a szivacstömlős helyett fújt gumikról és okoslakatról szóltak a hírek) annak érdekében, hogy Budapesten többen biciklizzenek. A jó hírek beharangozása ellenére azonban a napi 1600 felhasználás körüli mélyrepülést jelentő tavaly nyári időszak után sem nagyon emelkedett. Ezek után jött a szokásos bejelentés, megújítjuk, fejlesztjük. Ezt sokan el is hiszik, leginkább azok, akik csak eddig olvassák el a hírt. De mi van a működtetési kiírásban, aminek megvalósítására minimum 5 hónap szükséges?

"Az új kiírás szerint a jövőben sem hajthatunk elektronikus rásegítéses Bubi pedeleceket, így a dombosabb vidékeken élő budaiak számára továbbra sem lesz vonzó alternatíva. Már csak azért sem, mert továbbra is meglehetősen nehezek lesznek: a pályázat a 19 kiló alatti eszközöket már nem díjazza többletponttal, így a jelenlegi 24,5 kg-os kerékpárok helyett 23 és 19 kiló közötti biciklikre készülhetünk. 

Ami azonban a legszembetűnőbb, hogy a jelenlegi 2071 kerékpárral szemben a pályáztató mindössze 1200 bringával számol, ami – ha lehívják a teljes, 30 százalékos opciót is – maximum 1560 darabig bővül, tehát a jelenleginél érezhetően kevesebb Bubi kerékpár szolgálja majd a fővárosiakat. Az új elképzelésben a jelenlegi hatásterületet bővítése sem szerepel. A megfogalmazott célhoz, azaz hogy minél többen kerékpározzanak Budapesten, nem az új budapesti közbringarendszeren keresztül fogunk közelebb jutni."

És itt jönnek a momentumnyi képviselők, élükön a főpolgármester-helyettessel, hogy hallgatnak, amikor tenniük kellene, amikor a sajátjaik között fel kellene emelni a szavukat, akkor lapítanak mint ... a fűben. Ugyanis a Bubi november végén leáll és majd csak valamikor újraindul. Szólni kellene a haveroknak, hogy kicsit ciki, hogy ezt is megígérték, legalább a látszatra egy kicsit adjanak.
Ha igazak a hírek, a nehéz és elhasználódott zöld bringák a dokkolórendszerrel együtt mennek a kukába. Ahogy egy modern, elkötelezetten zöld várospolitikusnak kell gondolkodni. Semmi újrahasznosítás, felajánlás, újrafeldolgozás.
Konklúzió? Rájöhettünk, hogy megint becsaptak minket, amikor zöldebb, biciklibarátabb várost ígértek. Arra is rájöhettünk, hogy egy ügy csak addig fontos, amíg meg lehet ígérni. Azt pedig lassan megtanuljuk, hogy a Momentum a hallgatók pártja, hiszen minden fontos ügyben hallgat.
Forrás: Index.hu cikkei
https://tisztaujbuda.blogstar.hu/./pages/tisztaujbuda/contents/blog/102404/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?